Lees hier hoe u een Berichtenbox voor bedrijven aanmaakt. Lees of u een eHerkenningsmiddel of een gebruikersaccount nodig heeft.
Hoe u een Berichtenbox voor bedrijven aanmaakt, hangt af van uw situatie:
Lees hier wat u met de Berichtenbox kunt doen.
Voordat u een Berichtenbox aanmaakt, moet u in het bezit zijn van een eHerkenningsmiddel van minimaal niveau 2+. eHerkenning is een soort DigiD voor het bedrijfsleven. U kunt zelf een eHerkenningsmiddel aanvragen bij een erkende leverancier.
Of bekijk eerst het Stappenplan eHerkenningsmiddel aanschaffen.
Log in bij Berichtenbox voor bedrijven met uw eHerkenningsmiddel en kies de optie 'Nieuwe Berichtenbox aanmaken'.
Uw Berichtenbox is altijd beschikbaar. U kunt berichten naar de overheid sturen met bijlages tot 1,5 GB in tegenstelling tot gewone email. Uw berichten worden gegarandeerd afgeleverd en ontvangen.
Wilt u post van de overheid digitaal ontvangen? Dan kunt u uw Berichtenboxnaam in het Handelsregister registreren. Kies uw bedrijf en kies de optie 'gegevens wijzigen'. U kunt in de volgende stap de Berichtenboxnaam kiezen.
Als uw Berichtenboxnaam geregistreerd is, kan elke overheidsorganisatie uw gegevens uit het Handelsregister halen. U hoeft dan niet bij elke organisatie uw Berichtenboxnaam (eigenlijk dus uw digitale postadres) door te geven.
Is uw onderneming gevestigd in het buitenland (EER) en wilt u diensten aanbieden in Nederland? U kunt de Berichtenbox gebruiken vanuit het buitenland met een gebruikersaccount voor Antwoord voor bedrijven. U kunt hier een gebruikersaccount voor Antwoord voor bedrijven aanmaken en ook meteen een Berichtenbox aanmaken.
Mede mogelijk gemaakt door Samenwerkingsverband Ondernemersplein