Met een korte en krachtige pitch zet u uzelf en uw product of dienst neer als een interessante investering. U vergroot daarmee uw kansen om verder in gesprek te komen met mogelijke investeerders en dus op een financiering.
Een pitch is een korte presentatie. Vaak om iemand te overtuigen van een idee. Of om iets te verkopen. Een pitch heeft een kernboodschap en een duidelijk doel. U kunt pitchen voor verschillende doelgroepen. Zo kunt u ook een salespitch houden voor klanten op een beurs. Of een projectpitch voor een mogelijke opdrachtgever.
Een goede bedrijfspitch bevat de volgende 5 onderdelen die ook in uw ondernemingsplan beschreven staan, maar dan kort en krachtig.
Onderzoek wat de investeerder die u spreekt belangrijk vindt. Zoekt de investeerder een veilige belegging of winst? Bedenk ook dat financiers verschillende doelen kunnen hebben. Een investeerder kan u bijvoorbeeld adviseren. Of meehelpen in het bedrijf. Er zijn ook investeerders die alleen op de achtergrond betrokken willen zijn.
Mede mogelijk gemaakt door Samenwerkingsverband Ondernemersplein