Gaat u personeel aannemen? Dan krijgt u als werkgever te maken met loonheffingen. Dat zijn premies werknemersverzekeringen, inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet en loonbelasting/premie volksverzekeringen.
U moet:
Voor iedere werknemer moet u een loonstaat invullen. U vult op de loonstaat gegevens in die belangrijk zijn voor de loonbelasting, de premie volksverzekeringen en de premies werknemersverzekeringen. U kunt hiervoor het model loonstaat gebruiken. U hoeft het model niet te gebruiken. Als u zelf een loonstaat maakt, moet u daarop in elk geval dezelfde gegevens zetten als op de model loonstaat.
U moet ook:
U moet ook bijhouden welke (onbelaste) kostenvergoedingen u uw werknemer geeft.
In hoofdstuk 3 'Loonadministratie aanleggen' van het Handboek Loonheffingen vindt u wat u allemaal moet opnemen in de loonadministratie.
Mede mogelijk gemaakt door Samenwerkingsverband Ondernemersplein