De afgelopen vier jaar heeft Beter op Weg zich ontwikkeld tot een project waaraan 82 bedrijven in de Waarderpolder deelnemen. 730 werknemers zijn regelmatig actief bezig met duurzame mobiliteit. Deelnemers aan Beter op Weg laten hun verplaatsingen registreren met behulp van een smartphone app. Daarnaast stellen 30 regionale bedrijven goederen en diensten voor de webshop beschikbaar. De deelnemers kunnen die verkrijgen door gespaarde punten in te wisselen.
Parkmanagement Waarderpolder neemt per 1 oktober 2021 het projectmanagement van Beter op Weg over. Voor de deelnemende werknemers verandert er in de praktijk voorlopig weinig. De Livemobility app en de webshop blijven actief. Deelnemende werkgevers, partnerbedrijven en deelnemers kunnen vanaf 1 oktober bij Parkmanagement Waarderpolder terecht met hun vragen. In overleg met het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat beraadt de Gemeente Haarlem zich komende maanden over de verdere toekomst van Beter op Weg.
Resultaat
Vanaf eind 2017 zijn in het woon-werkverkeer rond de Waarderpolder meer dan 45.000 fietsritten geregistreerd, 4.425 ov-reizen en ruim 15.000 autoritten buiten de spits. Door de fietsers werd in die periode 40.500 Kg CO2 emissie vermeden en ruim 2 miljoen kCal verbrand. Tijdens de COVID-periode werden tot op heden meer dan 3.600 thuiswerkdagen geregistreerd. Daarnaast heeft Beter op Weg bijgedragen aan de realisatie van de fietsersbrug over de Industriehaven, de realisatie van een systeem van deelfietsen en donaties gegenereerd aan de goede doelen ChildsLife en Landschap Noord-Holland.
Voor meer informatie:
www.beteropweg.com/
Parkmanagement Waarderpolder: info@waarderpolder.nl of 023 525 7826
Accountmanagement, Servicedesk & Webshop: Ronald Straatman of 06 5153 3297
Deelnemerscommunicatie: Irma Graveland of 06 1043 5743